Brainstormen

Brainstormen

Om werkelijk tot vernieuwing te komen ten aanzien van je onderwerp is een goede voorbereiding en begeleiding van de brainstorm nodig. Het creatieve proces in een brainstorm vraagt om deskundigheid betreft de opbouw, groepsdynamiek, technieken om ideeën te genereren en technieken om ideeën te selecteren. Voorafgaand aan een brainstorm houden we een intakegesprek met de opdrachtgever waarin we de vraagstelling en gewenste resultaten bespreken. Wat voor creatieve sessie is hiervoor de meest geschikte aanpak? Hoe gaat het programma eruit zien: welke methoden, de duur, locatie, welke mensen doen mee, hoe en wat betreft onderzoek vooraf en wat gebeurt er met de kansrijke ideeselectie.

Een oriënterend gesprek is vrijblijvend dan volgt een globaal voorstel. Op basis van het globale voorstel volgt een uitgebreide afstemming en daarna een offerte over het verdere verloop van het innovatie proces.

Een brainstorm kan gaan over vele soorten wensen:

  • Vernieuwing van: producten, diensten, processen, klantbenadering, beleid, strategie.
  • Brands: ontwikkelen van nieuwe namen, bekendheid, visie- ontwikkeling.
  • Vernieuwing in de communicatie: naar de klanten, binnen het bedrijf.
  • Werkomgeving: inrichting, cultuur verandering (hoe gaan we om met…?).
  • Hoe zorgen we voor: minder afval, minder energie verbruik, meer groen, schonere producten.
  • Origineel ontwerp van: tafel, interieur, inrichting, gebouw, boek, folder, verpakking, toneeldecor.
  • Specifiek terugkerende problemen.